loading...
مجله اینترنتی پرنیان
پرنیان بازدید : 428 سه شنبه 11 آبان 1389 نظرات (0)

 

مقدمه:

مدتها بود که در طول زندگی با برخورد کردن با افراد مختلف به خوشبخت بودن یا نبودن آنان فکر می کردم اما همیشه به این فکر می کردم که می توان این دلیل را در زندگی افراد پیدا نمود . با پی بردن به وجود قانون جذب متوجه شدم که هر کس خود دلیل خوشبختی یا بدبختی خود می باشد . جهان هستی چنان هوشمند خلق شده است که می توان به جرات گفت که ذره ذره آن از هوش ذاتی برخوردار است و تمامی موجودات ما را درک می نمایند و در خدمت اشرف مخلوقات قرار گرفته اند و هر چه را که ما به آن فکر می کنیم به سمت ما جذب می نمایند.         

موفقيت و كمال , آن هدفي است كه خداوند باري تعالي ما را در راه رسيدن به آن مخير داشته است و هر نوع امكاني را در اختيار ما قرارداده است تا به كمك آن به يك هدف بزرگ  و متعالي برسيم . اما چه چيزهايي ممكن است در اين راه به ما كمك كند . سوالي است كه پاسخ آن را در این کتاب خواهيم يافت.

قانون جذب:

       خودتان را با آن چیزی که آرزو دارید تصور کنید . تمام مذاهب ، فیلسوفان ، حکما و... نیز همین را گفته اند. این راز می گوید چیزی وجود ندارد که شما نتوانید باشید یا انجام بدهید یا داشته باشید. هر چه بیشتر از این راز استفاده کنید بیشتر آن را درک می کنید.

و اما آنچه در مورد این راز گفته می شود:

همه ما با نیروی کاملاً یکسانی زندگی می کنیم. با یک قانون:  قانون جذب.

این قانون می گوید: هرچیزی را که وارد زندگیمان می شود را خودمان جذب کرده ایم.تمام چیزهایی را که در ذهنمان می گذرد را خودمان جذب می کنیم .قانون جذب اهمیتی نمی دهد که شما چه چیزی را می خواهید و چه چیزی را نمی خواهید. حتی وقتی به چیزی فکر می کنید یا نگاه می کنید که آن را نمی خواهید و با آن مخالفت می کنید آن را به طرف خودتان جذب    می کنید. در آن موقع قانون جذب در حال عمل است.

هر چیزی را چه ببینید چه به خاطر آورید و چه تصور کنید ، هر چیزی که روی آن متمرکز شوید را به سوی خود جذب می کنید. و هرگاه این تمرکز همراه با احساسات شدید باشد جذب آن سریعتر خواهد بود.

مراقبت از افکار کار سختی به نظر می رسد اما احساساتمان به ما کمک می کند که بفهمیم که    به چه فکر می کنیم. هرچه موقع فکر کردن احساس بهتری داشته باشید این احساس خوب باعث می شود که جهت گیری شما در زندگی بهتر باشد و در زندگی روزمره افکاری را پدید     می آورید که زندگی بهتری را در آینده برایتان رقم می زند.

هر چه احساس بهتری داشته باشید چیزهای خوب را بیشتر جذب می کنید که باعث می شود بالاتر و بالاتر بروید.

به یک چیز زیبا فکر کنید. به یک موسیقی زیبا گوش کنید تا احساس خوبی پیدا کنید. وقتی نسبت به چیزی احساس عشق می کنید آن احساس آنقدر بزرگ است که می تواند برایتان خوشبختی را به ارمغان بیاورد.

چرچیل: شما جهان خود را می سازید همانطور که در آن پیش می روید.

زندگی می تواند کاملاً رؤیایی باشد و اینطور خواهد بود اگر شما از این راز استفاده کنید.

جهان هستی مثل غول چراغ جادوست. غول چراغ جادو فقط می گوید: فرمانبردارم سرورم و همیشه فقط همین حرف را تکرار می کند. پس کافیست که شما فقط آن چیزی را که دوست دارید طلب کنید تا غول چراغ جادو به شما بگوید فرمانبردارم سرورم و خواسته تان را برآورده کند. پس اگر دانسته یا ندانسته در مورد چیزی که نمی خواهید یا دوست ندارید ، حرف بزنید یا گله و شکایت کنید یا احساس ناراحتی کنید غول چراغ جادو باز هم می گوید:فرمانبردارم سرورم و همان رابرایتان فراهم می کند.

آرزو کن ، بطلب ، ایمان داشته باش ، دریافت کن.

آن چیزی را که می خواهید طلب کنید. اکثر ما به خودمان اجازه نمی دهیم آن چیزی را که واقعاً دلمان می خواهد طلب کنیم. کائنات به افکارشما پاسخ می دهد. برای دریافت , شما باید خودتان را با آن چیزی که می خواهید همجهت کنید یعنی قدردان باشید و برای دریافت آن شور و اشتیاق داشته باشید.

اکثر افراد افکارشان را به عکس العمل نشان دادن به چیزی که وجود دارد صرف می کنند.(اگر به آن چیزی که هست نگاه کنید و حتی اگر آن را نخواهید یا از آن ناراضی باشید)و به آن فکر کنید، قانون جذب دوباره همان چیز را به شما می دهد.

بودا: هر آنچه هستیم نتیجه افکاری است که داشته ایم.

اگر به جای شکایت برای چیزهایی که دارید قدردانی کنید احساس بهتری پیدا می کنید و این باعث جذب چیزهای بهتری به سمتتان می شود.

وقتی چیزی را تجسم می کنید آن را پدید می آورید. پس موقع تجسم همیشه روی نتیجه پایانی متمرکز شوید. وقتی خود را در موقعیتی که دوست دارید تصور می کنید ، دیگر احساس         نمی کنید که به آن چیز نیاز دارید بلکه احساس می کنید که آن چیز را دارید و آن احساس باعث مي شود که کائنات همان موقعیت را برایتان پدید آورد.

اگر به دنبال حس لذت درونی ، بینش درونی و آرامش درونی بروید بقیه چیزها برایتان پدیدار می شود.

شما تنها کسی هستید که زندگیتان را می آفرینید چون هیچ کس دیگر نمی تواند برای شما فکر کند.این کار تحت کنترل خود شماست. اگر چیزی را که می بینید ٬ می خواهید در مورد آن بنویسید ، راجع به آن با دیگران حرف بزنید ، به آن فکر کنید و روی آن تمرکز کنید ولی اگر آنرا نمی خواهید در موردش با کسی حرف نزنید ، توجهتان را منحرف کنید.

کارل لی یونگ: با هر چه مقابله کنید ایستادگی می کند.

منابع بیشتری از آنچه که ما بخواهیم وجود دارد. بیشتر از آن چیزی که تصور کنیم خوبی ، عشق ، لذت و... هست که به همه برسد. اگر می گوییم دچار کمبودیم به خاطر آن است که بینش خود را گسترش نمی دهیم.

اگر جز بهترین را نپذیرید اغلب اوقات همان بهترین را دریافت می کنید.

آیا نتایجی را که تا به حال گرفته اید شایسته شما هستند؟

هنری فوردمی گوید چه فکر کنید که می توانید و چه نمی توانید در هر صورت حق با شماست.

بنابراین همیشه فکر کنید می توانید و به آن ایمان داشته باشید. چون حق با شماست, پس      می توانید.

ما منبع بی پایانی هستیم از احتمالات قابل ظهور و قدرت خداگونه ای برای عینیت بخشیدن      به خواسته هایمان داریم.

هدف اصلی زندگی احساس و تجربه لذت است. شادی درونی جوهره موفقیت است. به دنبال خوشبختی بروید و خودتان را با چیزهایی که آرزو دارید تصور کنید.

دوک النیگتون: اگر چیزی دلم را نلرزاند هدفم نیست.

تصمیم بگیرید که چه می خواهید بعد روی آن تمرکز کنید. این فرآیند خلقت است. از لحظه ای که شروع می کنید به درست فکر کردن چیزی وجود دارد که شما را هدایت می کند و جهت را نشان می دهد.

بخواهید بهترین باشید. با لذت زندگی کنید. چون هیچ چیز از گذشته شما نمی تواند حق داشتن زندگی شاد شما را انکار کند و هیچ چیز در آینده نمی تواند به غیر از لذت و شادی را برایتان    به ارمغان بیاورد.

یاد بگیرید فقط عالیترینها و بهترین ها را در تجارب و امور روزمره پیدا کنید. آنها را بارور کنید ، در موردشان فکر کنید بعد منتظر ادامه و وقوع آنها باشید.

چیزی نیست که شما بخواهید انجام بدهید بجز همان چیزی که خودتان می خواهید انجام بدهید.

 

نگاه مثبت و منفی به محرکهای محیطی پیش از آنکه زاییده خود محرک باشد ، زاییده ویژگیهای ذهنی انسان است. لذا شاید بسیاری از محرکهای اطرافمان از نظر مثبت یا منفی بودن ، خنثی باشند. این ویژگیهای شخصی ماست که آنها را به صورت مثبت یا منفی می بینند. یکی از ویژگیهای اصلی اغلب افراد منفی نگر ، منفعل بودن آنها در برابر رویدادهای جامعه است. یعنی علیرغم نق زدنهای دائمی، هیچ گام مثبتی در جهت ارتقای خود و جامعه بر نمی دارند. حتی بدتر از ان جامعه را متهم می کنند که سد راه موفقیت آنها هستند.

         بعضی انسانها مدام با افکار منفی , من نمی توانم , من نمی خواهم , کسی به من توجه     نمی کند , من جایگاهی ندارم , من انسان مهمی نیستم , من آدم بد بختی هستم , من انسان ضعیفی هستم , من هیچگاه آدم ثروتمندی نمی شوم , من هیچگاه آدم خوش شانسی نبوده ام , من همیشه بدشانسی می آورم , من آدم زیبایی نیستم , من آدم با هوشی نیستم , من ادم توانمندی نیستم , خود را از رسیدن به جایگاه والا محروم می سازند.

         قصد نفی وجود مشکلات و موانع را ندارم. اما می توان به این موانع به چشم یک فرصت نگاه کرد ، فرصتی برای رشد و موفقیت. همانطور که اشاره کردم بدبینی و خوشبینی بیشتر به منش انسانها وابسته است و لذا طبیعی است که انسانهای منفی نگر بهار و زیبایی های آن را نادیده انگاشته و تنها به نیمه خالی لیوان چشم

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
از اینکه این سایت را جهت تماشا انتخاب کردید بی نهایت از شما ممنونیم.لطفا برای اعتلای سایت ما رو از نظراتتون محروم نکنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 869
  • کل نظرات : 369
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 49
  • آی پی دیروز : 110
  • بازدید امروز : 124
  • باردید دیروز : 466
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 840
  • بازدید ماه : 2,116
  • بازدید سال : 29,308
  • بازدید کلی : 1,960,398
  • کدهای اختصاصی