loading...
مجله اینترنتی پرنیان
پرنیان بازدید : 345 شنبه 27 آذر 1389 نظرات (0)
شیادان عاطفه در دام پلیس
شیادان عاطفه  در دام پلیس
ماموران پلیس آگاهی تهران، مادر و دختری را كه با سو استفاده از احساسات و عواطف زنان نیكوكار تهرانی از آنان كلاهبرداری می كردند، دستگیر كردند.

ماموران پلیس آگاهی تهران، مادر و دختری را كه با سو استفاده از احساسات و عواطف زنان نیكوكار تهرانی از آنان كلاهبرداری می كردند، دستگیر كردند.

به گزارش ایسنا، تعدادی از زنان تهرانی در شكایت های جداگانه ای در مراكز مختلف قضایی و انتظامی در شكوائیه ای مدعی شدند كه از سوی خانمی حدودأ ۴۰ ساله به بهانه كمك به ایتام، مستمندان، تهیه جهیزیه و كمك هزینه ازدواج و با جلب اعتماد از آنان مورد كلاهبرداری میلیونی قرار گرفته اند.

شهریورماه، سال جاری و به دستور دشتی بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه ۱۲ تهران پرونده ای تحت همین عنوان به عنوان اولین پرونده برای رسیدگی تخصصی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

در این پرونده خانم میانسالی به كارآگاهان مبارزه با كلاهبرداری گفت: چندی قبل به عنوان مسافر در یك اتوبوس شركت واحد در كنار یك خانم دیگر نشسته بودم كه وی سر صحبت و آشنایی را با من باز كرد. به من گفت كه یك فرد خیّر است و برای افراد نیازمند تحت عنوان های مختلف كمك جمع می كند.

وی ادامه داد كه بعد از این كه مشخصات و آدرس مرا گرفت قرار شد در اولین اقدام من در قسمتی از تهیه جهیزیه یك دختر نیازمند و یتیم كمك كنم.

همچنین من علاوه بر كمك در تهیه بخشی از جهیزیه در اقدامی دیگر طلاهایم را به این زن بدهم و او با فروش طلاهایم مابقی جهیزیه را تأمین كند. به من گفت قرار است فرد خیری یكی دو ماه دیگر كل مبلغ جهیزیه را یك جا بدهد من برای ضمانت طلاها به تو چك بانكی كه چك خودم است می دهم و یكی دو ماه دیگر كه پول آدم خیر به من رسید تو می توانی طلاهای خودت را به مدل جدید تبدیل كنی.

این طور هم در شرایط فعلی كه این دختر یتیم می خواهد به خانه بخت برود جهیزیه اش تكمیل و آماده می شود و هم كار خیر و ثوابی انجام داده ای و هم یكی دو ماه دیگر طلاهای قدیمی ات به طلاهای جدید تبدیل می شود.

این زن در ادامه به افسر پرونده گفت: من براساس توافق طلاهایم را به این زن دادم و قرار شد پانصد هزار تومان سهم كمك من در این كار خیر باشد.

برای این كار یك چك ۳ ماهه به مبلغ ۱۰ میلیون تومان برابر ارزش طلاها به من داد. چندی بعد كه می خواستم در مورد روند پیشرفت كار به وی زنگ بزنم جوابگوی تلفن من نبود. به آدرس منزلش رفتم و چنین آدرسی وجود نداشت. به بانك رفتم و آدرسی را كه به بانك داده بود نیز جعلی بود. فهمیدم كه این زن یك شیاد بوده و سر من كلاه رفته است.

در حالی كه كارآگاهان در حال بررسی در مورد پرونده كلاهبرداری بودند، یك زن دیگر با اظهارات مشابه و پرونده ای از دادسرای ناحیه ۱۲ به پایگاه هفتم مراجعه كرد و گفت: چند ماه قبل در صف نانوائی با یك خانم حدود ۴۰ ساله كه ظاهر موجهی داشت آشنا شدم.

وی از كارهای خیرش و تهیه جهیزیه و كمك به ایتام و افراد نیازمند با من حرف زد و من هم كه خودم و خانواده ام در حد توان خودمان در كار خیر پیشقدم هستیم از كار این زن خیلی خوشم آمد. اما اخیرأ متوجه شدم كه این زن یك كلاهبردار است.

در ادامه چند نفر دیگر نیز با اظهارات مشابه و این كه با این زن در اتوبوس، تاكسی، مترو، صف نانوائی، مجالس مذهبی یا از طریق دوستانشان آشنا شده اند و از آنها نیز كلاهبرداری شده است كه اقدام به شكایت از این زن ناشناس و مرموز كردند.

در تحقیقات پلیسی كارآگاهان پایگاه هفتم از طریق شماره حساب بانكی معلوم شد كه این زن با هویت یا آدرس جعلی اقدام به افتتاح حساب بانكی و دریافت دست چك حساب جاری كرده است.

در تمام این كلاهبرداریها به مالباختگان گفته است با آماده شدن و پرداخت مبلغ از سوی آدم خیری كه سهم عمده كمك از سوی وی است، طلاهایتان را می فروشم تا مشكل این نیازمند حل شود و دو یا سه ماه دیگر طلای جدید و مدل روز برایت می خرم.

در تاریخ ۶ آذر ماه، مادر این زن به نام راضیه كه در مواردی دخترش را در این كلاهبرداریها همراهی می كرد و با كمك تعدادی از مالباختگان و مأموران كلانتری ۱۱۰ شهدا شناسائی و در محدوده میدان امام حسین (ع) دستگیر و به پایگاه هفتم منتقل كردند.

در این تحقیقات مشخص شد دسته چكها متعلق به مادر متهم متواری است و كلاهبرداریها با مدیریت دخترش انجام می شود.

در تاریخ ۱۳ آذر ماه دختر این زن ۵۸ ساله به نام «فرزانه» كارمند یكی از ادارات دولتی كه در یكی از روستاهای كردان كرج و در منزل یكی از بستگانش مخفی شده بود، با اخذ نیابت قضائی و توسط تیم اعزامی از كارآگاهان پایگاه هفتم شناسائی و دستگیر شد.

با انتقال «فرزانه» به پایگاه هفتم وی توسط تعداد ۹ مالباخته مورد شناسائی قرار گرفت كه ارزش طلاها و اموال كلاهبرداری از این افراد بالغ بر یكصد میلیون تومان برآورد شده است.

این متهم در تحقیقات پلیسی كارآگاهان مبارزه با كلاهبرداری پایگاه هفتم مدعی شد كه طلاها و پولهای دریافتی از مالباختگان را به یك شركت سرمایه گذاری سپرده و شركت كلاهبردار از آب در آمده و مدیران شركت اقدام به فرار كرده اند.

سرهنگ كارآگاه علی غیاثوند رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به این كه احتمال كلاهبرداری از تعداد بسیار زیادی از شهروندان تهرانی توسط این مادر و دختر وجود دارد، از مالباختگان دعوت می شود تا برای شناسائی متهمان و پیگیری پرونده به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان ۱۵ خرداد یا شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه ۱۲ تهران مراجعه یا با شماره تلفنهای ۲۱۸۶۴۸۰۲ و ۲۱۸۶۴۷۰۵ تماس حاصل كنند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
از اینکه این سایت را جهت تماشا انتخاب کردید بی نهایت از شما ممنونیم.لطفا برای اعتلای سایت ما رو از نظراتتون محروم نکنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 869
  • کل نظرات : 369
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 403
  • آی پی دیروز : 100
  • بازدید امروز : 954
  • باردید دیروز : 246
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 2,330
  • بازدید ماه : 6,616
  • بازدید سال : 33,808
  • بازدید کلی : 1,964,898
  • کدهای اختصاصی